Acasă ROMÂNIA Alimentul care scade riscul de Accident Vascular Cerebral (AVC)

Alimentul care scade riscul de Accident Vascular Cerebral (AVC)

DISTRIBUIȚI

Alimentul care scade riscul de Accident Vascular Cerebral (AVC)

În cazul studiului, cercetătorii au examinat dosarele medicale, stilul de viață și obiceiurile alimentare a peste 210.000 de lucrători din domeniul sanitar care nu fuseseră diagnosticați cu cancer, boli de inimă și care nu suferiseră un accident vascular cerebral, informează Agerpres.

Pe parcursul unei perioade de monitorizare care a durat 20 de ani, peste 14.000 dintre aceștia au dezvoltat o patologie cardiovasculară, dintre care 8.390 o boală coronariană și 5.910 un accident vascular cerebral (AVC).

Spre deosebire de participanții la studiu care mâncau rareori sau niciodată fructe cu coajă lemnoasă, cei care consumau o porție de 28 de grame de cel puțin cinci ori pe săptămână prezentau un risc cu 14% mai mic de boli cardiovasculare și aveau o probabilitate cu 20% mai redusă de a dezvolta o boală coronariană, a conchis studiul.

Citește și: Bărbatul lovit în Piața Victoriei a fost audiat la poliție: „m-a lovit pe la spate ca un laș”

„Consumul unei varietăți de fructe cu coaja lemnoasă, cel puțin de câteva ori pe săptămână, este benefic pentru prevenirea bolilor cardiovasculare”, a subliniat Shilpa Bhupathiraju, nutriționistă în cadrul Facultății de Sănătate Publică din cadrul Universității Harvard University (Massachusetts), autoarea principală a cercetării, notează Digi24.

Însă, a atras atenția aceasta, nu este indicat un consum în exces deoarece aceste fructe sunt dense din punct de vedere caloric.

Consumul regulat al acestor alimente este asociat cu o reducere a bolilor cardiace, a diabetului zaharat și a hipertensiunii arteriale, spun autorii analizei.

Citește și: Soluția lui Boc pentru „schimbarea la față” a Clujului. Amenzile fac minuni

Acest studiu recent a analizat diferite categorii de fructe cu coajă lemnoasă și sugerează că persoanele care mănâncă nuci cel puțin o dată pe săptămână își reduc riscul cardiovascular cu 19%, iar pe cel de boli coronariene cu 21% comparativ cu cei care nu consumă niciodată astfel de alimente.

Consumul a două porții de arahide pe săptămână este asociat cu o reducere cu 13% a riscului de boli cardiovasculare și cu 15% a posibilității apariției unor boli coronariene.

Două sau mai multe porții săptămânale de fructe cu coajă lemnoasă precum migdalele, fisticul și nucile caju ar reduce riscul bolilor cardiovascular cu 15% și cu 23% pe cel de boală coronariană.

Citește și: Primăria Capitalei vrea să interzică Uber și Taxify