Acasă ROMÂNIA „Amnezia sarcinii”, tulburarea care afectează femeile gravide

„Amnezia sarcinii”, tulburarea care afectează femeile gravide

DISTRIBUIȚI

„Amnezia sarcinii”, tulburarea care afectează femeile gravide

„Amnezia sarcinii” sau pierderea temporară a memoriei legată de micile detalii există și afectează în special femeile aflate în cel de-al treilea trimestru de graviditate, potrivit unui studiu realizat de cercetători australieni publicat luni şi citat de EFE.

Studiul, realizat de experți în neurologie de la Universitatea Deakin din Australia, a analizat cazurile a 1.230 de femei, dintre care 709 însărcinate, şi s-a axat asupra funcțiilor cognitive, memorie şi randamentul organizatoric constând în realizarea mai multor sarcini în mod simultan, notează Digi24.

Funcţiile cognitive, memoria şi randamentul organizatoric al femeilor însărcinate sunt semnificativ mai mici decât cele ale femeilor neînsărcinate, mai ales în al treilea trimestru de sarcină”, potrivit unui studiu publicat la 15 ianuarie de revista de specialitate The Medical Journal of Australia și citat de Agerpres.

Cercetătorii au descoperit că diferenţele se dezvoltă încă din primul trimestru al sarcinii şi că memoria înregistrează o scădere semnificativă încă din primele luni, cu o agravare a funcţiilor cognitive în ultimul trimestru de sarcină.

Amnezia sarcinii, sau „mommy-brain”, afectează până şi pe cele mai organizate şi eficiente femei.

În trimestrul trei, viitoarele mămici deja au dificultăţi serioase în a-şi aminti diverse detalii, ceea ce înseamnă că situaţia se agravează pe măsură ce sarcina avansează.

Citește și: Record doborât în Rusia. O fotografie surprinsă la -60 de grade Celsius a devenit virală.

O explicaţie plauzibilă este că viitoarea mamă este preocupată de ceea ce o aşteaptă. Oricine poate uita când are o grijă, sau trece printr-o perioadă mai dificilă. Când pe viitoarea mamă o aşteaptă un travaliu şi o schimbare atât de mare, precum naşterea unui copil, se poate instala şi această amnezie temporară, mai spus specialiștii, notează Digi24.

Somnul de calitate este esenţial pentru randamentul activităţii cerebrale, de aceea este ideal ca viitoarele mame să doarmă între nouă şi unsprezece ore pe noapte.

O dietă echilibrată, care să furnizeze vitaminele și mineralele necesare în cele nouă luni de sarcină, este un alt remediu preventiv. Mișcarea favorizează de asemenea accelerarea fluxului sanguin, pentru o mai bună irigare a creierului, notează cercetătorii australieni, mai scrie sursa citată.

Urmărește-ne și pe Facebook. Informația de partea ta!

Citește și: Începând cu februarie, prețul pâinii ar putea crește

loading...