Ce să faci dacă îți expiră buletinul sau permisul de conducere pe perioada stării de urgență

Toate documentele emise de Ministerul Afacerilor Interne vor avea valabilitatea prelungită pe toată perioada stării de urgență, potrivit unui comunicat oferit de autorități.

Ce să faci dacă îți expiră buletinul sau permisul de conducere pe perioada stării de urgență
Astfel, valabilitatea documentelor emise de Inspectoratul General al Poliției Române, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, respectiv serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor aflate în coordonarea metodologică a MAI, Inspectoratul General pentru Imigrări se prelungește până la încetarea stării de urgență și sunt recunoscute de autorități pe teritoriul României. Cetățenii aflați în această situație vor avea la dispoziție 90 de zile de preschimbare a actelor respective, după încetarea stării de urgență, conform unui comunicat emis de Ministerul Afacerilor Interne.

Se prelungește valabilitatea cărților de identitate, dar și cea a permiselor auto
Cărțile de identitate, cărțile de identitate provizorii, mențiuni de stabilire a reședinței emise și prelucrate de Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) și de către serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor sunt valabile pe teritoriul României, inclusiv 90 de zile de la încetarea situației de urgență.


Apreciază și distribuie !

Totodată, în cazuri excepționale, ce au la bază motive medicale, pierderea, furtul, distrugerea actului de identitate, cetățenii pot solicita eliberarea unui nou act de identitate sau, după caz, înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei, exclusiv prin programarea telefonică, în prealabil, la numărul de telefon precizat pe site-ul serviciului public comunitar de evidență a persoanelor competent, ori după caz menționat pe site-ul DEPABD.

În ceea ce privește activitatea Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, documentele pentru care se prelungește valabilitatea până la încetarea stării de urgență sunt permisele de conducere românești, autorizațiile de circulație provizorie, dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și ale permiselor de conducere eliberate de către serviciile publice comunitare regim premise de conducere și înmatriculare a vehiculelor la depunerea dosarelor de înmatriculare/ transcriere/ certificate de înmatriculare sau preschimbare permise de conducere românești/străine sau duplicate.

Dovezile în cauză sunt valabile până la primirea de către titulari/deținători a certificatelor/permiselor de conducere livrate de către DRPCIV, prin serviciile poștale. Nu intră în această categorie dovezile înlocuitoare cu drept de circulație ale permiselor de conducere care se eliberează de serviciile rutiere în cazul unor abateri la regimul circulației, se mai arată în comunicatul emis de MAI.

loading...