Acasă ROMÂNIA Cele 6 vitamine esentiale organismului dupa varsta de 50 de ani

Cele 6 vitamine esentiale organismului dupa varsta de 50 de ani

350
DISTRIBUIȚI

Stim cu totii ca vitaminele si mineralele ajuta organismul in lupta cu boala, la orice varsta. Totodata, cea mai buna metoda de a asimila vitaminele in organism este alimentatia sanatoasa. O dieta echilibrata te poate ajuta sa traiesti sanatos si fericit pana la adanci batraneti, insa ce se intampla atunci cand dieta nu este corespunzatoare? Raspunsul cred ca il cunoastem cu totii – apar bolile!

Daca ai depasit onorabila varsta de 50 de ani, afla ca organismul tau nu mai poate asimila doar din alimente vitaminele necesare. De aceea este nevoie cateodata sa apelezi la suplimente. Asadar, iata de ce vitamine are corpul tau nevoie in acest moment, asta pentru a evita aparitia bolilor!

B12
Oricum ar fi, dupa varsta de 50 de ani, aceasta vitamina trebuie luata. Este extraordinar de buna pentru creier si circulatie sangvina. La o varsta frageda, aceasta vitamina se poate obtine din carne, branza, lapte, oua, dar la persoanele trecute de 50 de ani, care au epuizat acizii abdominali, este nevoie de suplimentare. Doza suficienta este de 2,4 mg pe zi.

Calciu
Este vital pentru persoanele trecute de 50 de ani. Acesta intareste oasele si elimina riscul aparitiei osteoporozei. Atentie: daca este luat in exces, creste riscul de infarct miocardic, accident vascular cerebral sau deces cardiac la femeile dupa menopauza. Femeile au nevoie de 1000 mg pe zi sau pot creste aportul de calciu prin consumul alimentelor cum ar fi: tofu, sardine, lactate, broccoli, migdale, spanac.

Vitamina D
Vitamina care se spune ca prelungeste viata… Ea ajuta la absorbtia calciului, cele doua alcatuind un duo vital pentru organism. Deficitul de vitamina D poate provoca multe probleme, mai ales dupa 50 de ani. Alimentele care va ajuta in cazul Vitaminei D sunt pestele si cerealele integrale. Totodata expunerea la razele soarelui este poate cea mai buna metoda de a asimila vitamina D in organism.

Magneziu
Deficitul de magneziu poate duce la aparitia diabetului, probleme cardiace si inflamatii. De asemenea, magneziul ajuta si el la absorbtia calciului. Testati nivelul de magneziu cu medicul. Daca mancati alimente sanatoase, veti obtine suficient magneziu. Mancati legume cu frunze inchise la culoare, nuci, seminte,soia, avocado, fasole.

Potasiu
Potasiul mentine sanatatea mentala indiferent de varsta. La femei, dupa menopauza, mai mult potasiu inseamna mai putine riscuri de accident vascular cerebral. Inainte de a lua un supliment de potasiu, intreaba medicul, intrucat daca este administrat in exces, poate crea probleme cu inima. Pe cale naturala potasiul se regaseste din abundensa in banane, fasole, cartofi dulci si linte.

Omega 3
Acizii grasi Omega 3 se obtin din alimente. Ei nu pot fi produsi de organism. S-a dovedit ca acizii grasi Omega 3 imbunatatesc activitatea sistemului cardiovascular si ajuta la reducerea riscului de producere a infarctului miocardic si a accidentului vascular cerebral, de crestere a trigliceridelor. Sursele alimentare de acizi grasi Omega 3 sunt somonul, macroul, heringul, sardinele si pastravul.

loading...